16 Ekim 2011 Pazar

Zaman Yolcusunun Karısı / The Time Traveler's Wife

Audrey Niffenegger'in aynı adlı romanında uyarlama olan bu film hakkında yorum yapmadan önce Ekşi Sözlük yazarları ne diyor diye merak edip okudum. Her zamanki gibi bir kısmı bayılmış, bir kısmı iğrenmiş. :) Açıkçası filmin bir kitap uyarlaması olduğunu bilseydim, önceliği kitabına verirdim, çünkü bana göre kitap uyarlaması filmler her zaman ama her zaman kitabını aratır. Sözlük yazarlarına göre bu film için de bu kural geçerli olmuş. Film bittiğinde (ki acıklı bir son sizi bekliyor) -Eee bu filmin adı niye Zaman Yolcusunun Karısı ki? diyeceğinizden kuşkum yok. Yorumlara dayanarak söyleyebilirim ki kitabın ana karakteri kadınken, filmin ki erkek, ancak kitap uyarlaması olduğu için filmin adını değiştirememişler galiba. Kardeşim filmin adını değiştiremiyorsunuz da ana karakterini niye değiştiriyorsunuz sorusu gelecektir dilinizin ucuna, çekinmeyin sorun, çünkü anladığım kadarıyla tek değişiklik bu olmamış filme geçişte..


*kaynak: onursendere.com

Neyse detaylarda boğulmayalım filme bir bakalım derseniz, genel akışı sürükleyici, bir ileri bir geri derken takip etmek için konsantre olmanıza zorluyor bir yerden sonra :) Konu genel olarak romantik ve ağırlıkla da dramatik. Erkek izeyiciler için biraz iç bayıltıcı olabilir. :) Oyuncular, özellikle çocuk oyuncular başarılı, bu yaşta böyle oynuyorsa büyüyünce ne yapar Allah bilir diye düşündüm çoğu zaman. Görsellik olarak da bir zaman yolculuğu konusundan beklenilenin aksine bilim kurgu gibi değil de daha çok masalsı görüntüler mevcut, ama hakkını yemeyelim günümüzdeki tüm Amerikan yapımları gibi baştan sona olmasa da profesyonel efektler boy gösteriyor. Zaten 2012, Dünden Sonra gibi görsel efekt düzeyi yüksek, sanat ve duygu düzeyi alçak filmler pek bana göre değil, ancak Yüzüklerin Efendisi serisini üç öğün verseler doyamam yine seyrederim, yine seyrederim :) aldığı Oscar düzineleri ile de bu ilgimi hakettiğini düşünüyorum.

Böyle film eleştirisi mi olur demeyelim, karşılaştırmalı edebiyat gibi düşünelim. :)

Depresyon yada kötü bir gün geçirmiş kişiler yerine, sevgilisi (yok yok erkeklere göre değil bence) en iyisi en sevdiğiniz arkadaşınızla iyi vakit geçirebileceğiniz bu filmi sanırım tavsiye ediyorum :)

Mutlu Seyirler...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder